Apr 10, 2010

Pergi

Sayu...begitulah yg mampu aku ucapkan tatkala menziarahi arwah Najmi di Hospital Sultanah Aminah, JB Sabtu lepas..
Masa tu, arwah masih di dalam ICU. Sempat juga aku lihat wajahnya yg comel..
Sejak lahir, mmg arwah tidak pernah menangis & membuka matanya..

Doktor2 di situ juga tidak memberikan byk harapan..
Namun, sebagai seorang ibu, yg mengandungkan selama 8 bulan lebih, Mak Su tentu saja mengharapkan suatu keajaiban..
Aku pun begitu..

Kami pulang ke KL pagi Ahad..
berat meninggalkan Mak Su...Kalaulah boleh kami cuti utk menemaninya...

Lewat petang itu, Najmi pergi jua meninggalkan kami.....
Telah terbentang syurga buatnya, insya-Allah...
Beruntung juga buat ibu bapa yg bakal dipimpin oleh syuhada'2 ni masuk ke dalam syurga..
Memang berat menghadapi realiti kehilangan di dunia ini.
Namun, andai kita yakin dgn janji2 Rasulullah ini serta hakikat kehidupan di sana, tentunya akan tersenyum di kemudian hari..insya-Allah..
Bersabarlah Mak Su, Pak Su & Hafizzi...

Wallahua'lam....

1 comment:

  1. Innalillahiwainnailaihirajiun, ciki, tengok2kan makcik kau selalu. sama-sama support dia untuk redha ketentuan Allah. aku lahirkan mu'izz awal 2 bulan dan aku rasa aku boleh faham sedikit sebanyak walaupun dugaan utk makcik kau ni lebih lagi beratnya...aku baca blog kau ni aku teringat balik macamana pegi hospital everyday and macamana susah hatinya masa tu. InsyaAllah dengan doa, makcik kau mesti kuat balik lepas ni..salam to nad and amierah

    ReplyDelete