May 28, 2010

ChickyNud Turn 4

Alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah...

Semakin lama aku kenal 'dunia' ni, semakin resah dan gelisah utk aku teruskan perjalanan hidup..

Bunyinya seperti berputus asa..
Tidak sebenarnya....
Cuma risaukan dgn segala ujian nikmat & kesusahan, takut2 iman & taqwa semakin berkurangan, bukannya bertambah...
Apapun, ku harapkan pengakhiran yg baik buat diriku serta orang2 di sekelilingku, Amin..

28 May...aku perlu mencoretkan sesuatu..
Ia milestone kami...tarikh keramat bermulanya perkongsian hidup..
Kini sudah tahun ke empat...insya-Allah selamanya...

Mengimbas kembali detik aku disahkan menghidap testicular cancer...Saat itu sebenarnya aku sudah terbayangkan bahawa aku hidup dah tak lama lagi...
Namun tika itu aku berdoa pada Allah..

"Andai matiku ini baik utk semua, maka ambillah nyawa ini..
Tapi andai ada lagi manfaat sekiranya aku terus hidup...maka panjangkanlah umur aku...."

Ternyata, tidak cukup lagi kifarah utk aku..maka Allah izinkan aku terus menghirup nafas...dgn harapan aku tidak akan lupa janji2 aku sebelum ini...

Terkenang tatkala meraikan Tahun ke-2, mahupun Tahun ke-3...
(bagus jugak ade blog ni, dpt gak flashback memori2 daun pisang..)

Kalau di ofis aku, budaya 'Kaizen' bermaksud continuous improvement...
Kalau aku praktikkan utk tujuan anniversary aku ni..paling koman pun aku kene bawak holiday oversea....hehehe...

Apapun, begitulah kita manusia...semakin hari kite mengharapkan semakin baik apa yg kita ada..

Rasulullah pun pernah berpesan..jika diberi segunung emas..manusia itu tetap takkan puas..mengharapkan segunung lagi emas...

Jadi, beruntunglah orang2 yg mengerti hakikat hidup ini, mengambil semua yg ada dgn kadar yg sepatutnya..
Insya-Allah, dgn mengharapkan keredhaan Allah...semoga bahagia yg dikecapi di dunia ini, berkekalan hendaknya hingga ke syurga...Amin..Amin..Amin...

Terima kasih buat Nadiah, isteriku..semoga redha Allah milik kita bersama selamanya....

Adios....Wassalam....

P/S: It was an earlier gift for our 4th anniversary..Amierah will be kak long come Dec 27th 2010..Insya-Allah...

6 comments:

  1. Tahniah Ciki...love to hear that

    ReplyDelete
  2. hepi eniveseri.... gambar baju cream potong kek tak letak ke? hehehe...

    ReplyDelete
  3. tengkiu2 2x...

    kui, gold le!!
    ade dlm robok,nak pinjam?!!hehehe

    ReplyDelete
  4. congrats ciki.. dah lama tertunggu2 kemunculan adik mierah ni.. aku tumpang seronok dpt tau..

    ReplyDelete
  5. hepy aniversary.. moga rahmat Allah mengiringi kita semua... AMeen..

    ReplyDelete