Jul 25, 2010

Something About Work

Baru sebentar tadi menghadiri Thank You Dinner aka Annual Dinner..
Hajat di hati nak menang best prize, TV Plasma 50". Macam biasa, gigit jari je la...
Nak compete Best Dress, rase2nye tu je la sekali....Tobat takmo lagi dah...hehehe...

Sesuatu yg menggamit perasaan aku...bagaimanapun, adalah award2 kepada 10, 20 & 30 tahun long-service award....yg 10 tahun lebih kurang 80 org..yg 20 thn dlm 30..pastu yg 30 thn dlm 8 orang...
betapa ramai sungguh loyal employees kat kilang aku ni...

Penah jugak sorang bos Jepun bercerita, bagaimana kat Jepun...antara budaya mereka adalah loyalty..
Sampaikan mereka akan berharap generasi anak, cucu & seterusnya akan menyambung legasi mereka...
Begitulah.....



30 Jun tempoh hari, genaplah 5 tahun aku kat Toyota ni..
Pejam celik, rase kejap benar masa berlalu...

Sejak Jun jugalah, aku dipindahkan ke dept lain, yg menuntut komitmen lebih daripada aku...

Sejak aku keje jdk auditor kat PwC 5 tahun yg sudah, kali ni aku kembali berdepan dgn 3rd party..yg bermacam ragam..
Sampaikan masa aku kat wad tatkala Mak sedang sakit, asyik le ade org tepon tak putus2...

Seronok??
Apa2 exposure yg baru, pada aku memang seronok..
Asalkan tak stay sampai pkl 12-1 pagi kat ofis mcm aku keje audit dulu, rase2nya aku masih OK lagi..insya-Allah..

Berbalik kisah long-award tadi..
Aku congak2 blk, andai kata aku dipanjangkan umur...maka 2036 le tahun aku pencen..
Mungkinkah aku masih di sini lagi???

Wallahua'lam...

No comments:

Post a Comment