Jan 26, 2012

The Day She Was Born

Kelaziman aku saban tahun, antara lain adalah mengucapkan selamat hari jadi buat Mak.
Hari ini, aku tetap ucapkan selamat...
Semoga rohnya dicucuri rahmat, ditempatkan di kalangan para syuhada' & solihin..Amin..

Hampir 30 tahun melalui hidup bersama arwah, 15 tahun pertama aku akui betapa aku tidaklah membanggakan ibuku. 15 tahun terakhir, sedikit demi sedikit aku mulai mengenal erti hidup & semakin memahami pengorbanan seorang ibu. Kasih yang tiada bertepi..

Bayangkan kita di tengah lautan, tanpa sebarang daratan di pandangan. Begitulah perumpamaan kasih sayang seorang ibu.

Mudah-mudahan, kalian yang masih berpeluang akan ingat pesan ini. Hargailah ibumu dengan sepenuh hati. Hatta seorang ayah tempatnya ke-2 dibandingkan dengan martabat seorang ibu.

Sungguh, aku masih belum puas berbakti untuk Mak. Aku harapkan agar kebaikan-kebaikan yang sedikit ini mampu kuhadiahkan buat bekalan Mak di sana.



Al-Fatihah
26.1.1954 - 8.7.2010
 Trivia:
1- Kenangan Kek Terakhir.

No comments:

Post a Comment