Apr 18, 2011

Yo-Yo

Iman meningkat & berkurang..
hatta taqwa juga ada tingkatan2nya...boleh jadi menaik mahupun menurun..

Lantas, utk org2 kebanyakan seperti kau dan aku, yg mana status imannye belum pasti tulen...bagaimana pula keadaannya..

Aku pernah melalui satu fasa di mana terasa 'masin' mulut sekali.
Setiap yg aku pohon & hajatkan, mudah benar utk Allah makbulkan...
Sampai satu ketika, aku amat berhati2 utk mengucapkan sesuatu, bimbang yg buruk terkeluar dari lidah yg tak bertulang ini, lantas terjadi hal2 yg tak sepatutnya..

Ya, ini kisah benar. Itu semasa aku menempuh hari2 sukar sekitar 2008-2009..

Malah tidak ragu2 utk aku katakan, aku amat 'bersedia' jika dipanggil Allah saat itu..

Itu dahulu...

Kini, aku tidak pasti..Yang pasti, keyakinan itu sudah tiada lagi..

Moga sempat aku cuci kembali titik2 hitam ini..
Agar aku tidak perlu menunggu 'dihukum & diingatkan' sekali lagi, baru terasa ingin dekat dengan Allah, Tuhan sekalian alam...


No comments:

Post a Comment