Jun 18, 2011

New Chapter (part III)

Cuti shutdown bulan Mac aku manfaatkan utk mengajak Ayah ke rumah makcik tu.
Pemergian kami ke sana, tidaklah kami heboh2kan...

Namun, seperti biasa, salah faham pasti terjadi.

Apakan daya, antara menjaga hati orang tua & orang2 sekitarnya...memang aku selalu terhimpit dalam situasi2 sebegitu.
Tak mengapa, aku tahu apa yang aku buat & hanya Allah yg layak menilai adakah baik tindakan aku atau sebaliknya.

Aku agak berdebar, mungkin sama debarannya dgn Ayah tatkala berhadapan dengan mak & ayah 'makcik' itu...
Masakan tidak, situasinya tak ubah seperti aku ditemuduga oleh bakal mertuaku beberapa tahun yang sudah...

Ayah kelihatan yakin & nekad dengan keputusannya..
Aku kira pihak sebelah sana juga tidak ada apa2 halangan melihatkan 'profil' Ayah yang sebegitu..

Nah, seperti yang Ayah suarakan sebelum ini...
Kami mungkin ke sini lagi dalam tempoh 2-3 bulan dari hari ini...

Insya-Allah

Saat ini, aku dapat bayangkan hanya kekuasaan Allah yang dapat menghalang hasrat Ayah ini..
Bukan aku, adik2 mahupun ahli keluarga yang lain...

~ bersambung lagi ~

No comments:

Post a Comment