Aug 17, 2010

Kisah Ramadhan

Tahun 2ooo

Masa tu baru 1st semester kat Main Camp, UIA Gombak.
Satu hari di bln Ramadhan, kami beramai2 ke Matric PJ..berbuka puasa dgn rakan2...
Entah macam mana, kene food poisoning pulak..bahana makanan kat bazaar Ramadhan seksyen 16...

Kalau dah food poisoning, faham2 sajelah...muntah2, cirit2 etc...
Dlm pkl 10, kebetulan Mak telefon, tanyakan khabar...
Aku ceritakanlah keadaan aku yg sebenar..

Lebih kurang jam 12 tgh malam....Mak & Ayah tiba di Gombak dari Muar..
Membawakan seperiuk bubur nasi buat aku....siap dgn rice cooker baru (dipakai hinggalah final semester di UIA)

Begitulah kasih Mak Ayah yg takkan mampu aku balas sampai bila2...

Malam tadi aku termimpikan Mak..
Ada kenduri, ramai yg datang..Kemudian Mak bangun & ucapkan terima kasih pada semua hadirin...Terus aku terbangun utk sahur pagi ini....

Renung2kan pesan Rasulullah..celakalah 3 golongan ini...
  • Seseorang yg bila tiba bulan Ramadhan, tapi dosa2nya tidak terampun
  • Seseorang yg tidak berselawat bila mendengar nama Rasulullah s.a.w.
  • Seseorang yg masih ada ibu bapa tpi tidak membuat khidmat bakti kepada mereka

Ya-Allah, berikan kami kekuatan utk menjadi lebih bertaqwa kepadaMU, Amin.....










3 comments:

  1. Aku sempat jugak merasa nasi dari rice cooker tu kan ciki...sob sob

    ReplyDelete
  2. aduyai.. sadis la ciki. terharu plak aku. laa tahzan.. selamat berpose!

    ReplyDelete