May 14, 2011

May'11 Shutdown: Day 1


Alhamdulillah...

Memanglah setiap perkara ada hikmahnya..
Kadang-kala on the spot, ada kalanya bertahun-tahun baru kita nampak kebaikan tersembunyi di sebalik kejadian..

Apa yg kita perlukan hanyalah sabar..
Tapi, tidak semudah menuturkan, sabar itu amat payah..namun ia sangat indah..

OK, enough for today's thought..

Sekarang ni operasi nak kemas rumah..
Hajat di hati, memang nak hire maid je senang, tak payah pening2 & penat2kan badan..
Tapi lain jugak bile dpt bersihkan sendiri..ye la kan, rumah kita sendiri..
Terasa kepuasannya..

Inilah antara hikmah yg aku rasai kini..

Sesiapa yg mengenali arwah Mak..tentu mengenali beliau seorang yg sgt pembersih...
Di usia kecilku, teruk juga aku dimarahi kerana selalu buat sepah di rumah..
Bayangkan, kawan2 sepermainan semuanya takut utk dtg bermain di rumah aku..
Maka, selalunya kami akan buat sepah di rumah2 lain selain rumah aku..

Mungkin hasil didikannya jua, mata aku agak sensitif bila rumah aku bersepah & berselerak..

No comments:

Post a Comment