Sep 5, 2011

Back to Office

Selamat kembali bertugas..
Pastinya mood raya masih terasa..

Aku pulak, masih meneruskan cuti lagi sehari..
Tak sanggup nak meredah jem hari Ahad. Nak blk awal, it isn't me..
Time raya, memang aku raya se'sakan'nya. Malas pulak nak masuk ofis esok..hehe..

Bukannya apa, susah nak pegi rumah sedara2 kalau bukan time raya.
Bila masa yg orang tak marah kalau kita dtg umah pagi2, tgh2 hari buta ataupun 10-11pm..

Walaupun begitu, aku sudah mulai belajar menjiwai perasaan tuan rumah.
Lebih empathetic...

Syawal kali ini, penuh cerita suka duka..
Mudah-mudahan aku akan ambil iktibar & hikmah setiap satu...

Semalam, berhasil berkunjung ke rumah ustazah Rubiah..
Beliau mengajar aku bahasa Arab dari Tingkatan 1-3 (1993-1996)
Atas kapasiti sebagai guru tingkatan & aku pernah pula menjadi ketua darjah, hubungan kami agak akrab. Beliau banyak juga menegur aku bukan sekadar dalam matapelajaran yg diajar..
Tentang keperluan menutup aurat (masa aku bermain bolasepak utk team sekolah).
Berkenaan tanggungjawab sebagai anak, sebagai ketua yg dilantik.

Besar impak seorang guru, terutama utk murid2 yg baru nak mengenal dunia.

Mudah-mudahan generasi yg kita lahirkan, akan dididik oleh guru2 yg soleh & solehah..
agar Islam akan lebih dijulang, Amin..


No comments:

Post a Comment